Forsiden Om fitness
Om fitness
Skrevet af Administrator   
Mandag, 20. november 2017 14:08

https://pxl.host/ja875hbnhvsgddrdh5qg.png

https://pxl.host/ja875hbnhvsgddrdh5qg.png

Mange undersøgelser har vist, at styrketræning er en sikker og effektiv træningsmetode for kvinder og mænd i alle aldersgrupper, også for dem der har forskellige helbredsmæssige problemer. Styrketræning har også gavnlig effekt på personer der lider af rygproblemer, hjerteproblemer, gigt osv.

Hvis du tror du er blevet for gammel til at starte med styrketræning, kan du godt tro om igen. Styrketræning er nemlig lige det kroppen har brug for. Styrketræning modvirker tab af muskler, knoglemasse og styrke, som alle er bivirkninger af alderdom.


1. Du lever længere: Folk med en god muskelmasse slipper ofte for en lang række livstilssygdomme og lever både længere og har bedre livskvalitet.

2. Du slipper for sygdom: Styrketræning styrker dit immunforsvar og beskytter mod fx hjerteproblemer, forhøjet blodtryk og diabetes.

3. Du forebygger skader: Stærke muskler hjælper med at beskytte og holde dine led stabile. En stærk core (fx ryg og mave) forebygger også skader.

4. Din forbrænding øges: Styrketræning øger kroppens forbrænding, og når musklerne bliver mere veltrænede bliver de bedre til at forbrænde fedtet på kroppen.

5. Du løber hurtigere: Styrketræning 2-3 gange om ugen kan forbedre din løbeøkonomi ( km på literen) og gøre dig mere eksplosiv.


I klemensker fitness har vi alt fra kettlebells, vægtstænger, træningsbænke, kabelmaskiner, håndvægte, træningsmaskiner, elastikker m.m. samt forskellige cardiomaskiner.





 
Content copyright © Klemensker IF - Fitness, Powered by Joomla!; Design by Code-Kungfu.com - Valid XHTML and CSS